• November 28, 2021

Press council rules against Australian for campaign to attack transgender people

The Australian press council has found The australian broke the media guidelines by publishing several dozen articles attacking a youth gender clinic.

(Image: AAP / James Ross)

The australian it broke media guidelines in its coverage of the director of a high-profile children’s gender clinic, publishing incorrect information, not guaranteeing fairness and causing substantial distress, a ruling by the Australian Press Council found.

The Director of the Gender Service at Royal Children’s Hospital, Dr Michelle Telfer, said the OzThe magazine’s coverage, which consisted of 45 articles including reports, editorials, and opinion pieces, wrongly claimed that gender-affirming surgery was experimental.

The newspaper did not tell readers that the “experts” cited in the articles did not treat gender-diverse children, or that the articles referred to discredited theories. The sheer amount of coverage and its tenor was detrimental to trans people, their families and Telfer herself, she says.

Dig into the issues that matter.

Already a subscriber? .
Or register your email address for a FREE 21-day trial.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *